Overzicht
In het overzicht hieronder vindt u verschillende werkvormen terug. Elke werkvorm werd uitgewerkt aan de hand van een lesonderwerp uit het eerste jaar A-stroom wiskunde van het Secundair Onderwijs.
Per werkvorm is er materiaal uitgewerkt om te gebruiken op drie mogelijke niveaus (basis - gevorderde - expert) en worden er telkens de nodige leerkrachten- en leerlingenfiches aangeboden.
Op die manier wordt elke niveaugroep voorzien van dezelfde werkvorm, maar aangepast aan hun niveau.
Per werkvorm is er materiaal uitgewerkt om te gebruiken op drie mogelijke niveaus (basis - gevorderde - expert) en worden er telkens de nodige leerkrachten- en leerlingenfiches aangeboden.
Op die manier wordt elke niveaugroep voorzien van dezelfde werkvorm, maar aangepast aan hun niveau.
De blokken 'Differentiatie op lesonderwerp' en 'Vlaggensysteem' zijn anders ingedeeld.
- 'Differentiatie op lesonderwerp': de leerlingen "kiezen", onder begeleiding van de leerkracht, rond welk thema ze willen werken tijdens het differentiatie-uur wiskunde.
- 'Vlaggensysteem': systeem waarbij leerlingen zelf aangeven welke ondersteuning ze, tijdens een oefeningenles, nodig hebben. Deze werkvorm kan dus niet enkel tijdens het differentiatie-uur worden ingezet, maar kan in eender welke les worden aangeboden.